Saturday, March 14, 2009

Anda perut buncit dan berselulit???

Susahnye nak kurus. Dulu time intern aku ilang 17 kg. Dari 72kg ke 55kg. (gile bangga). Mebi time intern aku kurang berduit so aku kurang makan. Last 5 months pe yg aku buat ek utk kurus hmmm.....


1. Aku join gym. Aku byr RM 120 sebulan. Tp aku x bape pegi sgt. Alasan bz.
2. Aku control makan. Tp xsmpi seminggu.Alasan xleh tahan nafsu makan.
3. Aku minum slimming teh (eh2 x detox tea).Tp tak minum sgt. Alasan xtahan g jamban.
4. Aku beli losyen halia. Tp x sapu pon. Alasan malas.

Patut la aku x kurus2. Makin membulat ada la..hmm xpe currently aku da start with new plans. (Not so new sbb ada aku penah buat dulu..kan Yong kan)


1. Breakfast jangan lupa tolong la!!
2. Food diary. Jot down what, when and how much aku makan
3. Count calories. Make sure less than 1200 kcal sehari. But doesn't mean I need to skip meal
4. Get moving. Cardio exercise + weight training
5. Cut carb intake. Eat more protein & sayur & buah
6. Drink at least 2 liters of plain water.
7. No junk food. Jgn mengunyah bile tensen. Strictly prohibited!!!!
8. Kunyah makanan smpi lumat..(nasihat parid n jijang)

Tp masalahnye aku mengalami masalah kt peha je. Tp xpe la hope to lose 6 kg within 3 months. It takes dedication, motivation and hard work (erk lemah den dongar)

P/S: Kurus bkn sbb ape. Sayang kat baju je.

5 comments:

  1. wah2..aku nk kuruskan peyut je...yang len2 tough abes...muhahaha...losyen pati mujarab tuh berkesan ke???

    btw, nama aku salah eja ..Mohd Hafizd..hafiZD..

    aduhaiii~

    ReplyDelete
  2. Annie..tggu aku register gym. Kite g sesame bln 4 ni. aku gelak kt ko, ke gelak kt aku haha!! kite power dance sesame..kecikkn perut and peha sesame ahaks~

    So nnti boleh pakai kebaya ketattss wedding iera nanti wahh!! =P

    ReplyDelete
  3. Eh ani,
    baru aku perasan. tajuk entry ko nih mcm iklan TrueDtox jek =D

    ReplyDelete
  4. ngahaha gym konon..jin kiri kanan tu x tegur2 pun..hahaha

    wow..tgk profile: "not so tiny with huge dream."

    Mana satu patut didahulukan selepas entry ni?

    -"not so huge with tiny dream"?

    hahaha

    ReplyDelete
  5. pitya: ye aku da tuka name ko.maaf ye. losyen tu aku xpki sgt utk kurus tp dia bagus utk ubat urut and buang angin hehe..kena exercise la klo nk kurus..heee :)

    yong: baiklah yong nnt kite same2 akn kurus. title aku ni same cm iklan losyen mujarab pati halia n limau nipis dr ombak besar.ari2 aku tgk iklan dia kt tv3.wat panas telinga je dgr huhu.siko2. :)

    harith:hehe masih not so tiny girl with huge dream..masih mau badan yang normal.bkn kurus kering.. :)

    ReplyDelete

orang komen